Kategorie: Wszystkie | Teksty synonimiczne
RSS
niedziela, 27 października 2013

Tak jak wspomniałem we wcześniejszym poście, artykuły synonimiczne to jedno z podstawowych narzędzi w rękach pozycjonera. Dzięki tego typu tekstom, w stosunkowo krótkim czasie można stworzyć wielką liczbę unikalnych tekstów, opublikować je w różnych witrynach i tym samym pozyskać znaczną liczbę linków prowadzących do promowanej strony.

Wszystko wygląda pięknie, jednak do końca takie nie jest. Teksty synonimiczne prócz niewątpliwych zalet, mają również swoje minusy. Ich podstawową wadą bywa jakość - zwyczajnie część z tych tekstów nie przejdzie moderacji w dobrych Katalogach Stron czy w wartościowych witrynach typu Presell Page i tym samym ich użyteczność spada.

Problem ten można częściowo obejść tworząc wartościowe artykuły z synonimami. Mówiąc artykuły wartościowe, mam tu na myśli ich jakość językową. Tekst tego typu pisany przez osobę znająca się na rzeczy, nawet po wymieszaniu pozostanie czytelny i zachowa logiczną spójność. Teksty pisane z automatu zawierają wiele błędów, zwłaszcza błędów w odmianie, przez co często stają się zupełnie nieczytelne, a zły dobór synonimów powoduje, że zwyczajnie tracą swój sens.

Wybierając wartościowe artykuły synonimiczne, z całą pewnością możemy poszerzyć zakres ich stosowania. Oczywiście także i w tym przypadku są pewne granice. Teksty generowane przy ich pomocy, choć unikalne, jednak zawsze pozostają zbieżne tematycznie - zbliżone treścią, zatem ich wykorzystanie do budowy wartościowych blogów czy innego typu witryn internetowych może mijać się z celem.

Dobrej jakości teksty z synonimami mogą być jednak bez problemu stosowane w większości witryn typu Presell Page, do katalogowania stron czy też to budowy zaplecza w postacie niewielkich blogów.

środa, 16 października 2013

Jeśli jeszcze nie zetknąłeś się z terminem teksty synonimiczne, zapewne nie miałeś wiele do czynienia z pozycjonowaniem stron internetowych. Tego typu artykuły stanowią bowiem jedno z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przez pozycjonerów do poprawienia pozycji konkretnej witryny w rankingu najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych - głównie w Google.

Czym zatem są owe artykuły synonimiczne?

Najprościej rzecz ujmując są to zwyczajne teksty SEO, czyli teksty służące pozycjonowaniu, dodatkowo wyposażone w synonimy niektórych wyrazów bądź całych zwrotów. W praktyce wygląda to w sposób następujący:

  • tworzony jest zwykły tekst, który służy za bazę
  • do tekstu bazowego przy pomocy specjalnych znaczników {|} wprowadza się synonimy poszczególnych słów użytych w tym tekście
  • tak przygotowany tekst wrzuca się do specjalnej mieszarki, uzyskując w ten sposób od kilku do kilkunastu różnych tekstów - mają one zbliżoną treść, różnią się jednak od siebie poszczególnymi wyrazami, dzięki czemu stają się unikalne

 

Tak wygląda przykładowe zdanie opatrzone synonimami:

{Zaspałem|Spóźniłem się|Nie zdążyłem} {do szkoły|do budy|na zajęcia}.

A tak wyglądają przykładowe zdania, które wygenerujemy z powyższego tekstu:

Zaspałem do szkoły.

Spóźniłem się na zajęcia.

Nie zdążyłem do szkoły.

Nie zdążyłem do budy.

Zaspałem na zajęcia.

Jak widać każde z tych zdań wygląda nieco inaczej. Dzięki temu każde z nich będzie postrzegane przez roboty internetowe jako zdanie unikalne, a przez to wartościowe dla pozycjonera. Teksty z synonimami stanowią dobre rozwiązania gdy potrzebujemy wielu różnych tekstów o podobnej, ale jednak odmiennej treści i praktycznie tylko w takim celu są wykorzystywane. Trudno w oparciu o tego rodzaju artykuły budować wartościowe strony - o tym można raczej zapomnieć.